zondag 23 oktober 2011

Wol op woensdag, ik doe mee!

Op koude, Koerdische winteravonden haakte ik onder het toeziend oog van lieve schoonzussen met een haaknaald van 0,5 mm mijn eerste fijne bloemetjes. Met scherp nylongaren dat in je vingers sneed, en - als de electriciteit weer eens uitviel - bij het licht van een olielampje. Het resultaat, fijne, kleurige werkjes zoals je in mijn header kunt zien. Terug in Nederland stroopte ik de kasten en laden van mijn ouderlijk huis door, op zoek naar restjes wol en lang vergeten haaknaalden van mijn moeder (Ja mam, die liggen inmiddels allemaal bij mij.....). En zo bleef ik haken. Altijd uit het hoofd en op gevoel; babyjasjes, poppendekens, en ooit, toen mijn oudste 5 jaar werd, een complete Barbie-outfit. Mijn middelste was een moeilijke slaper. Ik wiegde haar in de draagzak op mijn rug in slaap en liep ondertussen rondjes door een schemerig huis, haaknaald in de hand, bolletje wol onder de arm. Zo maakte ik stapels granny squares, die overigens nog steeds op een bestemming wachten. 't kind slaapt inmiddels goed en is alweer een grote kleuter. Time flies.....'t is wat! Nu is er Miekk, die op woensdagen een online haakcursus begint, en ik doe mee! Want er valt vast nog een heleboel bij te leren. En wie weet, worden mijn creaties dankzij haar lessen langzaam aan toch een tikkie minder scheef :). Doe je ook mee?

1 opmerking:

  1. een volgertje bij op je mooie blog... Hier geraakt via Saskia =-)

    BeantwoordenVerwijderen

Hello you, welcome to my blog and thank you for leaving a message!