zondag 30 oktober 2011

Een eerste colletje, en een zeer cooperatief model


Et voila, de eerste zelfgemaakte col van dit najaar is een feit! Ik haakte 'm met een bolletje veelkleurig garen dat hier al een tijdje op een bestemming lag te wachten. Ik gebruikte een haaknaald van 12 mm, en maakte eerste een ring van ca. 36 lossen, en ben daar toen in een spiraal vasten op gaan haken tot de col lang genoeg was. Het bloemetje maakte ik van een restje oranje garen en een gerecycleerd knoopje :)
Hij is voor een meiske van drie, en ik ga 'm zo even bij haar brengen. Mijn eigen driejarige heeft 'm al even gepast en hij zat haar als gegoten, lekker warm en behaaglijk. Ondertussen liggen er nog twee halve cols te wachten om afgemaakt te worden. Maar dat moet even wachten. Vanmiddag eerst een rondje over de Leidse stoffenmarkt! En dat model, dat is mijn pop van vroeger. Ideaal peutermaatje en stilzitten dat ze kan voor de foto! Dat ik niet de enige ben met zo'n fantastisch model in huis, kun je zien bij haar!

3 opmerkingen:

  1. ooh wat leuk!!!
    ons Payal heeft trouwens ook zo een pop ... lijkt er sprekend op!!! Is ooit nog van mij geweest :o)

    Het colletje is trouwens erg mooi! Die kleur is echt super!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een vrolijke kol. Staat je model super ;-)
    ik kwam je tegen op een ander blog en nieuwsgierig als ik ben... klikkerdeklik... ik ga je volgen.

    BeantwoordenVerwijderen

Hello you, welcome to my blog and thank you for leaving a message!